آموزش

چگونه جواهرات را در خانه تمیز کنیم؟ راهنمای تمیز کردن جواهرات

تمیز کردن جواهرات در خانه

آیا می‌خواهید قبل از یک مراسم به جواهرات خود درخشندگی سریعی بدهید؟ در این مقاله روش‌های کاربردی درباره تمیز کردن جواهرات به اشتراک گذاشته‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید چگونه جواهرات الماس خود را تمیز کنید این مقاله برای شماست.

پارچه نرم

پارچه پولیش یک روش فوق العاده برای تمیز کردن طلا، نقره، برنج، پلاتین و مس در زمانی است که سرعت اهمیت دارد، است.

پارچه نرم راه حلی آسان برای نگه داشتن جواهرات است، مانند چیزی که برای عینک استفاده می‌کنید. توجه داشته باشید که پاک کردن سریع باید پس از استفاده روزانه انجام شود، به خصوص اگر جواهرات نزدیک به ناحیه ای با مرطوب کننده یا آرایش زیاد باشد.

 

مواد پولیش جواهرات

اگر کمی زمان بیشتری برای تمیز نگهداشتن جواهرات خود دارید، پولیش جواهرات یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن جواهرات شما و بازگرداندن درخشش اولیه آن است.

مواد پولیش جواهرات در اشکال مختلفی وجود دارد، از مایع و کرم گرفته تا ژل و فوم که همگی برای کاربردهای مشابه ایده آل هستند، اما انتخاب مواد مناسب، به نوع جواهراتی که می خواهید پولیش کنید بستگی دارد.

 

* پاک کننده های مایع

این نوع پاک کننده های جواهرات از همه کاره ترین و ساده ترین برای استفاده هستند و لازم نیست مبلغ زیادی هزینه کنید. برای مثال Hagerty’s Jewel Clean را در نظر بگیرید. این بر روی انواع جواهرات کار می کند و همراه با یک سبد کوچک است که می توانید از آن برای فرو بردن قطعات خود در محلول استفاده کنید. عاری از فسفات، آمونیاک، بوتیل و سفید کننده است و برای سنگ های متخلخل مانند مروارید ایمن است. فقط مطمئن شوید که آنها را بیش از 10 دقیقه در داخل محلول قرار ندهید و طبق دستور استفاده کنید.

 

* کرم ها

کرم‌های پولیش مانند Jewel Brite، کدر شدن و اکسیداسیون را از جواهرات فلزی شما پاک می‌کنند. این یکی برای استفاده روی طلا، نقره، مس، برنج، برنز، کروم، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم برای بازیابی درخشش فلزی طبیعی خود بی‌خطر است. همچنین غیر ساینده است بنابراین فلزات نرم شما را خراش نمی دهد. برای استفاده، به سادگی کمی از کرم را روی یک پارچه مرطوب نرم یا یک مسواک بمالید، اگر می‌خواهید تمیزکاری  بیشتری انجام دهید، با آب گرم بشویید و یک پارچه نرم خشک کنید.

 

* فوم ها

برای جواهراتی که بیشتر استفاده می‌کنید و احتمالاً در روغن‌ها، لوسیون‌ها، کرم‌های ضدآفتاب و … کثیف می‌شوند، به سراغ فوم پاک‌کننده بروید. این گزینه به شما این امکان را می دهد که فوم را مستقیماً روی جواهرات خود بمالید و بگذارید 30 تا 60 ثانیه بماند در حالی که بسیاری از کثیفی ها را از بین می برد. می توانید به آرامی هرگونه آلودگی اضافی را با یک مسواک بسیار نرم پاک کنید (مسواک کودک را پیشنهاد می‌کنیم) و با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 

صابون ظرف و آب گرم

یکی دیگر از راه های شگفت آور آسان و موثر برای تمیز نگه داشتن جواهرات، محلول کلاسیک مایع ظرفشویی و محلول آب گرم است! به سادگی چند قطره از مایع را با آب گرم ترکیب کنید. از یک پارچه نرم و غیر ساینده برای فرو بردن در محلول استفاده کنید و جواهرات خود را بمالید تا کدری آن‌ها از بین برود. با آب خنک بشویید و با پارچه نرم دیگری خشک کنید. به همین سادگی!

جوش شیرین

اگر زیورآلات نقره‌ای شما کمی لکه‌دار است و محلول آب و مایع ظرفشویی آن را جلا نمی‌دهد، می‌توانید جوش شیرین را برای تمیز کردن جواهراتتان استفاده کنید.

دستور العمل بدین صورت است:

سه قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید. نقره را خیس کنید و خمیر جوش شیرین را با یک پارچه نرم و بدون پرز روی جواهر بمالید. مطمئن شوید که آن را در شکاف ها قرار دهید و پارچه را در حالی که لکه ها را می گیرد بچرخانید. خوب با آب بشویید و خشک کنید.

 

خمیر دندان

فکر می کنید خمیر دندان فقط برای سفید کردن دندان های شماست؟ اینطور نیست!

ساینده های ملایم موجود در خمیردندان را می توان برای از بین بردن لکه های جواهرات نقره تغییر کاربری داد. فقط یک تکه کوچک از خمیر دندان سفید را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی نقره کدر شده بمالید. قطعه را کاملا با آب گرم بشویید و خشک کنید و با یک پارچه نرم براق کنید.

تمیز کردن جواهر با خمیر دندان

 

منبع

Back to list